Kanały promocji

Niezależnie od tego czy sprzedajemy produkty czy usługi za pośrednictwem Internetu, czy może strona internetowa jest jedynie wizytówką naszej firmy albo też prowadzimy najzwyklejszego bloga z dziedziny, która od zawsze nas interesuje - w każdym z wymienionych przypadków chcielibyśmy aby naszą stronę odwiedzało jak najwięcej osób. Czasem jesteśmy nawet w stanie zaproponować określoną stawkę za pozyskanie nowego odwiedzającego.


Powinniśmy jednak zdawać sobie sprawę, że odwiedzający odwiedzającemu nie równy. Nie powinniśmy dążyć po prostu do pozyskiwania jak największego ruchu na stronie ale powinniśmy maksymalizować na stronie ruch dobrej jakości. Co z tego, że naszą stronę odwiedza tysiąc osób dziennie, skoro z tych osób tylko 10 spędza na niej więcej niż 10 sekund i przechodzi w głąb serwisu - pozostali po wyświetleniu się strony głównej od razu ją opuszczają? Na takim właśnie ruchu nie powinno nam zależeć i za pozyskanie takich odwiedzających, którzy nie dość, że nie podjęli określonej akcji na naszym portalu (np. nie dokonali zakupu), to jeszcze nie mieli szansy na zapamiętanie naszej marki, nie powinniśmy płacić ani grosza.





Powinniśmy dążyć do pozyskiwania ruchu wysokiej jakości, a więc promować naszą stronę osobom, które rzeczywiści są zainteresowane treściami, które się na niej znajdują. Jak to osiągnąć? Z których kanałów promocji skorzystać? Czytajcie dalej.


Opcji jest co najmniej kilka, ale odpowiedź na pytanie, który kanał pozwala nam na pozyskiwanie najbardziej jakościowego ruchu jest tylko jedna - >reklama w wyszukiwarce internetowej. W tym przypadku wyświetlamy naszą reklamę (nie ważne czy mówimy tutaj o reklamach płatnych czy o wynikach organicznych) osobom, które dokładnie w danym momencie poszukują określonych produktów/usług. Tutaj to nie my szukamy klienta, to klient szuka naszych produktów. Jeśli użytkownik wpisał zapytanie "fryzjer psów Olsztyn", a my właśnie prowadzimy gabinet świadczący tego typu usługi w Olsztynie, to istnieje naprawdę ogromna szansa, że użytkownik będzie zainteresowany naszą stroną i po przejściu na nią nie ucieknie po kilku sekundach. Dzięki temu, że wyszukiwarki internetowe serwują użytkownikom wyniki dopasowane w jak najlepszym stopniu do ich zapytań mamy pewność, że jakość ruchu z tego kanału będzie największa.


Podkreślę jeszcze raz, że w tym przypadku to użytkownik szuka naszej strony. To jest najważniejsza kwestia. Jeśli na przykład chcielibyśmy skorzystać z innej formy reklamy w Internecie, np. wykorzystując reklamy w sieci reklamowej Google (banery lub reklamy tekstowe wyświetlane na stronach partnerów Google), to powinniśmy mieć świadomość, że docieramy praktycznie do przypadkowych osób. Możemy zawęzić wyświetlanie naszych reklam do określonej lokalizacji (ta opcja działa jak działa), ale nasze reklamy będą pojawiały się przypadkowym osobom. Nie będą to osoby, które aktywnie poszukują psiego fryzjera.


Jedną kwestię mamy rozstrzygniętą - z jakiego kanału promocji powinniśmy skorzystać w pierwszej kolejności. Dopiero po całkowitym zaspokojeniu potencjału w tym kanale powinniśmy starać się poszerzyć potencjał (jeśli dostępny budżet będzie nam na to pozwalał) o działania w innych kanałach (należy mieć świadomość, że będą to raczej kampanie wizerunkowe). Jeśli zależy nam na sprzedaży, to w pierwszej kolejności wykorzystujemy wyszukiwarkę. Co dalej? Co możemy zrobić z taką wiedzą? Powinniśmy zrobić małe badanie i sprawdzić, na której wyszukiwarce powinno nam zależeć najbardziej. Być może któraś z wyszukiwarek internetowych jest w danym kraju nieporównywalnie popularniejsza z innymi i nie warto tracić czasu na rozpoznawanie dostępnych formatów reklam w tych dodatkowych.





W naszym przypadku mamy do czynienia właśnie z taką sytuacją. Z wyszukiwarki Google korzysta w Polsce około 95% internautów, zgodnie z niektórymi badaniami ta liczba jest nawet wyższa. Jeśli więc zależy nam na zwiększeniu jakościowego ruchu na naszej stronie, to przede wszystkim powinniśmy zacząć od działań, które sprawią, że nasza strona będzie lepiej widoczna dla użytkowników wykorzystujących wyszukiwarkę Google (niemal wszyscy Polacy). Warto wiedzieć, że wiele innych portali wykorzystuje również silnik Google na swoich stronach.


Jakie formy reklamy mamy w tym przypadku? Przede wszystkim możemy rozróżnić dwie formy reklamy: reklamy płatne (i tutaj mamy do dyspozycji tradycyjne reklamy tekstowe w wyszukiwarce, reklamy z wykorzystaniem remarketingu oraz kampanie Google Shopping) oraz bezpłatne reklamy w postaci organicznych wyników wyszukiwania. Na łamach tego portalu zajmiemy się wyłącznie drugą formą reklamy, z którą związane są dwa terminy: pozycjonowanie i optymalizacja strony.

W pogoni za pięknie wyglądającą skórą, długimi zdrowymi paznokciami i lśniącymi zdrowymi włosami kupujemy niezliczoną ilość preparatów, które poza gwarancją wysokiej ceny nie mogą nam zagwarantować idealnego efektu o którym jest mowa na ich opakowaniu. Czasami wystarczy sięgnąć do prostych sprawdzonych specyfików, takich jak przykładowo spożywcza ziemia okrzemkowa. Jej regularne stosowanie zwiększa zawartość krzemu w naszym ciele, dzięki czemu nasze włosy skóra i paznokcie będą odpowiednio odżywione i zyskamy efekt o którym od dawna marzyliśmy.