Pozycjonowanie i optymalizacja

Pozycjonowanie, to zbiór różnego rodzaju działań, które mają na celu podniesieniu pozycji strony w rankingu wyszukiwarki dla określonych zapytań. Są to działania, które prowadzone są poza naszą stroną (a więc mowa tutaj o takich zabiegach jak zwiększanie liczby linków odsyłających do portalu z innych serwisów).


Optymalizacja strony ma na celu stworzenie strony bardziej przyjaznej zarówno użytkownikom, jak też robotom wyszukiwarek. Dzięki temu strona będzie łatwiej dostępna oraz bardziej widoczna dla robotów wyszukiwarek, co pozwoli na szybszą i dokładniejszą indeksację wszystkich podstron serwisu.





Optymalizacja serwisu ma ogromny wpływ na ranking strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki. Jeśli zaniedbamy ten proces i przygotujemy stronę, która będzie łamała większość kluczowych zasad optymalizacji stron internetowych, to możemy zapomnieć o tym, że nasza strona będzie widoczna na wysokich pozycjach w rankingu Google dla interesujących nas fraz. Wówczas wszelkie działania w ramach pozycjonowania serwisu mogą pójść na marne. Powinniśmy więc zapamiętać, że bez optymalizacji strony www możemy dojść do pewnego miejsca, kiedy to już wszelki trud włożony w pozycjonowanie naszego serwisu (dodatkowe linki na stronach dobrej jakości powiązanych tematycznie z naszym portalem, działanie wtyczek społecznościowych, wspieranie strony poprzez prowadzenie odpowiedniego kanału na YouTube oraz firmowego konta na Facebooku i na Google+, itp.) nie będzie przynosił jakiegokolwiek efektu. To właśnie optymalizacja strony może być barierą nie do przeskoczenia, efektywnym korkiem.


Zdarzały się przypadki firm, które przez długi czas były pozycjonowane przez firmy zewnętrzne, jednak nigdy nie uzyskiwały zadowalających rezultatów jeśli chodzi o widoczność w wyszukiwarce Google. Powodem był właśnie brak odpowiedniej optymalizacji strony. Czasem duże firmy, które działają na całym świecie posiadają strony zarządzane globalnie i nie mogą na nich wprowadzać na własną rękę zmian. To powoduje, że żadne wskazówki dotyczące optymalizacji strony, które wychodziły od pozycjonerów nie były wprowadzane w życie. Właśnie z tego powodu efekty były mocno ograniczone, przytłumione. Słychać było o kilku przypadkach dużych firm, które już po rozstaniu się z firmami pozycjonerskimi, które za żadne skarby nie mogły przeskoczyć wspomnianych przeszkód, a więc zdaniem klienta nie znały się na swej pracy, jakimś cudem wprowadziły na stronie zmiany zgodnie z rekomendacjami SEO. Wówczas pomimo faktu, że strona nie była pozycjonowana już od kilku miesięcy zdobywała ona pozycje wyższe niż kiedykolwiek wcześniej. Wówczas taka firma stwierdzała, że liczy się tylko optymalizacja, a pozycjonerzy, którzy pozyskiwali setki wartościowych linków do strony byli bez potrzeby opłacani - ich działania nie były wartościowe. Jest to bardzo błędne przekonanie.





Jeśli chcemy żeby nasza strona była widoczna wśród organicznych wyników wyszukiwania powinniśmy zadbać o dwa poruszane w tym artykule aspekty: pozycjonowanie oraz optymalizację.


Dodatkowo warto wiedzieć, że odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa osiąga lepsze wyniki jeśli wykorzystujemy także reklamę w postaci linków sponsorowanych. W kampaniach Google AdWords jakość strony docelowej odgrywa kluczową rolę przy wyznaczaniu Wyniku Jakości słów kluczowych. Jeśli nasza strona będzie przestrzegać wszelkich zasad optymalizacyjnych dotyczących SEO, to możemy mieć pewność, że w przypadku kampanii AdWords będziemy uzyskiwać o wiele lepsze wyniki. O jakie wyniki tutaj chodzi? Poprawią się Wyniki Jakości słów, a co za tym idzie: nasze reklamy będą częściej wyświetlane, reklamy będą wyświetlały się na wyższych pozycjach, będziemy płacić mniej za kliknięcie. Szczególnie ostatni powód powinien dać nam wiele do myślenia i zachęcić nas do działania.