Optymalizacja strony

Żeby znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo, że Twoja strona będzie pojawiać się na górze wyników wyszukiwania powinieneś zadbać o jej odpowiednią optymalizację pod kątem SEO. Spraw by Twoja strona była przyjazna nie tylko dla użytkowników ale również dla robotów wyszukiwarek.


Dzięki temu Twoja strona zyska nie tylko więcej jakościowego ruchu, ale również (co jest wypadkową poprzedniego punktu) będzie lepiej sprzedawać.





Na optymalizację nie musisz przeznaczać kroci, ani też poświęcać jej wiele czasu. Warto by każda osoba znała podstawowe zasady dotyczące tworzenia stron internetowych (wszystkich zasad jest mnóstwo, w tym przypadku ważne są nawet drobne szczególiki - jeśli chcemy znacznie zwiększyć pozycje naszej strony w wyszukiwarce i sprawić by była ona bardziej przyjazna dla użytkowników, to powinniśmy zgłosić się po audyt SEO do specjalistów, którzy dokładnie przeanalizują naszą stronę i przygotują odpowiedni raport z uwagami/propozycjami zmian na portalu, które będziemy mogli przekazać programistom bądź też agencji interaktywnej odpowiedzialnej za utworzenie naszej strony). Dzięki znajomości podstawowych zasad przeskoczymy wcześniej wspomnianą barierę w osiągnięciu topowych pozycji.


Podczas tworzenia strony internetowej najważniejsza jest treść. Powinniśmy zadbać o to aby była ona wartościowa dla użytkowników oraz unikalna. Tylko spełniając te warunki i posiadając dobrą i unikalną treść na portalu możemy powalczyć o wysokie pozycje w Google. Należy zadbać również o to, aby treści w ramach naszego portalu nie były zduplikowane.


Powinniśmy przeprowadzić analizę słów kluczowych - powinniśmy znaleźć kilkanaście (bądź więcej) słów kluczowych, które są ściśle związane z oferowanymi przez nas produktami/usługami, oraz które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Taką analizę możemy wykonać wykorzystując kilka narzędzi, m.in. Planer słów kluczowych dostępny w panelu Google AdWords (żeby korzystać z tego narzędzia wystarczy, że mamy założone konto Google, nie musimy prowadzić żadnych kampanii Google AdWords) oraz Google Trends.





Powinniśmy wybrać kilka słów kluczowych, które naszym zdaniem najtrafniej oddają treści prezentowane na stronie oraz mogą być popularne wśród internautów. Dzięki Planerowi słów kluczowych będziemy mogli zweryfikować nasze przypuszczenia. Po wpisaniu określonego hasła będziemy mogli podejrzeć ile osób w ostatnim czasie wyszukiwało dane hasło w ciągu miesiąca (dane są prezentowane dla poszczególnych miesięcy, więc możemy zauważyć czy mamy tutaj do czynienia z sezonowością). Dodatkowo poniżej wyświetla nam się lista z powiązanymi zapytaniami - z tej listy powinniśmy wybrać właśnie najciekawsze hasła o największym potencjale. Po sprawdzeniu wszystkich uprzednio wybranych zapytań i przeanalizowaniu ich popularności powinniśmy mieć gotową listę słów kluczowych, na których nam najbardziej zależy, w przypadku których chcielibyśmy aby nasza strona pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google.


Kolejnym krokiem jest sprawdzenie czy teksty prezentowane na naszym serwisie zawierają wybrane przez nas słowa kluczowe (oraz ich odmiany). Nie ma reguły mówiącej o tym w jakim stopniu teksty powinny być nasycone słowami kluczowymi. Ważne jest aby słowa po prostu znajdowały się na stronie, a teksty były naturalne, aby łatwo się je czytało. Sztuczne wstawianie słów na siłę może wywołać odwrotny efekt do zamierzonego - algorytm Google może rozpoznać nasze działania jako jedną z technik spamerskich i zamiast wyświetlać stronę na wyższych pozycjach znacznie je obniży, dodatkowo użytkownicy widząc nienaturalnie wyglądające teksty w mgnieniu oka będą uciekać z takie strony.