Tytuły

Jednym z najważniejszym elementów, o którym zawsze się mówi podczas dyskusji o optymalizacji strony internetowej są tytuły podstron. Istnieje kilka zasad związanych z tym właśnie elementem, których należy przestrzegać.


Przede wszystkim tytuły powinny być unikalne dla każdej z podstron. Jest to warunek konieczny - podczas tworzenia strony zawsze gdzieś z tyłu głowy powinniśmy mieć zakodowane, że nowa podstrona równa się nowy tytuł.





Oprócz tego, że tytuły powinny być unikalne, to dodatkowo powinny być ściśle powiązane z treścią prezentowaną na danej podstronie. Użytkownik widząc tytuł podstrony powinien wiedzieć co może na niej znaleźć - podobnie jak w przypadku kategorii w menu (informacja na ten temat znajduje się w jednym z poprzednich artykułów). Ma to kluczowe znaczenie ponieważ tytuł jest zawsze prezentowany na liście z wynikami wyszukiwania wyszukiwarek, więc w ogromnym stopniu wpływa na to, czy użytkownik kliknie w link i przejdzie na stronę docelową czy dalej będzie przeglądał listę z wynikami wyszukiwania szukając strony z bardziej trafną treścią.


Podsumowując tytuł powinien być krótki, treściwy i powinien zachęcać do odwiedzenia strony. W jaki sposób ma zachęcać? Właśnie w taki, że będzie jak najbardziej dopasowany do treści prezentowanych na podstronie.


Dobrą praktyką jest umieszczanie w tytule podstrony słowa kluczowego (bądź słów kluczowych), na którym najbardziej nam zależy - a więc tych o największym potencjale. Oczywiście należy pamiętać, że w dalszym ciągu tytuł nie może być oderwany od rzeczywistości - musi być adekwatny do treści prezentowanych na danej podstronie. Jeśli podstrona przede wszystkim wspiera określoną usługę, to w tytule strony powinniśmy umieścić słowo kluczowe związane z tą właśnie usługą, które jest najczęściej wyszukiwane przez Internautów. Wówczas znacznie wzrośnie prawdopodobieństwo, że na daną podstronę będziemy w stanie przyciągnąć jak najwięcej jakościowego ruchu.





Słowo kluczowe warto umieszczać na początku tytułu. Im słowo znajduje się bliżej początku tytułu, tym ma większą wartość dla wyszukiwarek internetowych.


Z tego względu, że wyszukiwarki internetowe wyświetlają w wynikach wyszukiwania tylko 65-75 pierwszych znaków tytułu, powinniśmy dążyć do tego aby zmieścić się w tym limicie. Jeśli jednak do danej strony w najlepszym stopniu nawiązuje złożone wyrażenie (i jest ono również bardzo popularne wśród internautów), to w takim przypadku ze spokojną głową możemy przekroczyć wspomniany limit.


Dobrą praktyką jest również umieszczanie nazwy firmy w tytule. Zazwyczaj nazwę firmy podaje się końcu, oddzielając ją od pozostałej części tytułu myślnikiem bądź też pionową kreską.