Jednym z najważniejszym elementów, o którym zawsze się mówi podczas dyskusji o optymalizacji strony internetowej są tytuły podstron. Istnieje kilka zasad związanych z tym właśnie elementem, których należy przestrzegać.
Przede wszystkim tytuły powinny być unikalne dla każdej z podstron. Jest to warunek konieczny - podczas tworzenia strony zawsze gdzieś z tyłu głowy powinniśmy mieć zakodowane, że nowa podstrona równa się nowy tytuł.
Podsumowując tytuł powinien być krótki, treściwy i powinien zachęcać do odwiedzenia strony. W jaki sposób ma zachęcać? Właśnie w taki, że będzie jak najbardziej dopasowany do treści prezentowanych na podstronie.
Dobrą praktyką jest umieszczanie w tytule podstrony słowa kluczowego (bądź słów kluczowych), na którym najbardziej nam zależy - a więc tych o największym potencjale. Oczywiście należy pamiętać, że w dalszym ciągu tytuł nie może być oderwany od rzeczywistości - musi być adekwatny do treści prezentowanych na danej podstronie. Jeśli podstrona przede wszystkim wspiera określoną usługę, to w tytule strony powinniśmy umieścić słowo kluczowe związane z tą właśnie usługą, które jest najczęściej wyszukiwane przez Internautów. Wówczas znacznie wzrośnie prawdopodobieństwo, że na daną podstronę będziemy w stanie przyciągnąć jak najwięcej jakościowego ruchu.
Z tego względu, że wyszukiwarki internetowe wyświetlają w wynikach wyszukiwania tylko 65-75 pierwszych znaków tytułu, powinniśmy dążyć do tego aby zmieścić się w tym limicie. Jeśli jednak do danej strony w najlepszym stopniu nawiązuje złożone wyrażenie (i jest ono również bardzo popularne wśród internautów), to w takim przypadku ze spokojną głową możemy przekroczyć wspomniany limit.
Dobrą praktyką jest również umieszczanie nazwy firmy w tytule. Zazwyczaj nazwę firmy podaje się końcu, oddzielając ją od pozostałej części tytułu myślnikiem bądź też pionową kreską.